Висновок про наукову новизну, теоретичне та практичне значення
Анотація
За своїми метою, об’єктом і значущістю обрана тема видається важливою й актуальною. Актуальність дисертаційної роботи визначена тим, що в сучасному мовознавстві є потреба в порівняльних дослідженнях, які здійснюються на матеріалі української, німецької і англійської мов для з’ясування їх спільних і відмінних рис із метою більш глибокого пізнання особливостей порівнювальних лінгвокультур та ментальності етносів. Для здійснення таких досліджень доцільно розглядати й зіставляти, зокрема, і процеси лексикалізації та семантизації літер латиниці, оскільки демонстрація специфіки моделювання прагматичних смислів, що здійснюється в межах зіставної теорії лінгвографії, сприяє глибшому усвідомлюванню мовної свідомості кожного етносу й дає змогу визначити національні традиції та новітні тенденції щодо відповідної словотворчості.
Наукова новизна отриманих результатів дисертації простежується в тому, що в ній вперше в українському мовознавстві (а) схарактеризовано своєрідність варіантів латинських алфавітів української, німецької та англійської мов; (б) усебічно описано особливості функціювання літер латиниці в мовному просторі української, німецької та англійської лінгвокультур з урахуванням специфіки їх семантизації; (в) визначено специфіку їхнього функційно-прагматичного навантаження; (г) переконливо обґрунтовано потребу виокремлення зіставної лінгвографії як самостійного розділу лінгвографії.
Теоретичне значення дисертації зумовлено тим, що її положення (а) розширюють теорію української лінгвографії, зокрема запропоновано авторський варіант систематизації метамови лінгвографії і презентовано зміст учення, номінованого «Зіставна лінгвографія».
Практичне значення одержаних результатів дослідження виявляється в тому, що їх доцільно використовувати в процесі читання лекційних курсів із профільних дисциплін у межах таких спеціалізацій, як «Порівняльно-історичне й типологійне мовознавство», «Англійська мова і література», «Німецька мова і література», «Українська мова і література», «Середня освіта», «Прикладна лінгвістика».