Організаційно-економічний механізм управління підприємствами сімейного бізнесу.
Ключові слова:
сімейний бізнес, підприємства сімейного бізнесу, механізм управління, організаційно-економічний механізм, управління ризиками діяльності підприємств, стратегічні орієнтири стійкості підприємствАнотація
Дисертаційну роботу присвячено вдосконаленню теоретико-методичних засад та розробці науково-практичних рекомендацій щодо формування організаційноекономічного механізму управління підприємствами сімейного бізнесу.
Досліджено теоретичні засади організаційно-економічного механізму управління підприємствами сімейного бізнесу, визначено особливості розвитку і управління підприємствами сімейного бізнесу та сформовано концептуальні основи формування організаційно-економічного механізму управління підприємствами сімейного бізнесу. Визначено світові та вітчизняні тенденції розвитку підприємств сімейного бізнесу, проведено моніторинг стану розвитку підприємств сімейного бізнесу в аграрній сфері України та здійснена діагностика стійкості підприємств сімейного бізнесу Вінницької області. Обґрунтовано, що важливим результатом функціонування підприємств сімейного бізнесу є стійкість підприємства. Використано SWOT-аналіз, який дозволив не тільки визначити загрози діяльності підприємства сімейного бізнесу, але й розвинути можливості, що дозволить вивести підприємство на нові ринки. Запропоновано науково-практичний підхід до управління ризиками діяльності підприємств сімейного бізнесу, розроблено організаційно-економічний механізм управління підприємствами сімейного бізнесу та визначено стратегічні орієнтири стійкості підприємств сімейного бізнесу на засадах організаційно-економічного механізму управління.
Посилання
Солоненко Ю. В. Особливості формування сімейного бізнесу України у системі європейських координат. Вісник Донецького національного університету. Серія В: Економіка і право. 2015. № 1. С. 332–335 (0,5 д. а.).
Солоненко Ю. В. Вплив капіталу на організацію наступності у сімейному бізнесі. Економіка і організація управління. 2016. № 1 (21). С. 182–189 (0,67 д. а.).
Солоненко Ю. В. Benchmarking as a mechanism for adapting the family business in Ukraine to a changing environment. Економіка і організація управління. 2016. № 2 (22). С. 84–91 (0,63 д. а.).
Солоненко Ю. В. Управління сімейним бізнесом в умовах ринкової економіки. Економіка і організація управління. 2016. № 3 (23). С. 417–423 (0,54 д. а.).
Солоненко Ю. В., Трегубов О. С. Рольова ідентифікація засновника сімейного бізнесу. Теоретичні та прикладні питання економіки. 2018. Вип. 2 (37). С. 52-61 (0,71 д. а./0,45 д.а
Солоненко Ю. В. Інтернаціоналізація сімейного бізнесу: сутність процесу та чинники впливу. Економіка і організація управління. 2018. №2 (30). С. 84–91 (0,67 д. а.).
Савченко М. В., Солоненко Ю. В. Управління ризиками на підприємствах сімейного бізнесу. Економіка і організація управління. 2019. №2 (34). С. 28–36 (0,63 д.а./0,5 д.а
Савченко М. В., Солоненко Ю. В. Методичний підхід до оцінки стійкості підприємств сімейного бізнесу. Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Серія «Економіка». 2019. Вип. 311. Т. ХX. C. 51–63 (0,83 д.а./0,5 д.а
Солоненко Ю. В. Інституалізація сімейного фермерського господарства в контексті розвитку сімейного бізнесу в Україні. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2016. Вип. 3 (180). С. 55–62 (Index Copernicus та інші) (1,0 д. а.)
Савченкo М. В., Солоненко Ю. В. Концептуальні основи формування організаційно-економічного механізму управління підприємствами сімейного бізнесу. Управління економікою: теорія та практика. Сьомі Чумаченківські читання. 2018. С. 194–213 (Research Bible, РІНЦ та інші) (1,25 д. а./0,7 д. а.).
Солоненко Ю. В. Вплив комунікацій на стійкість сімейного бізнесу. Economy. Zarządzanie. Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju współczesnej nauki. 2017. №3. С. 67–71 (0,42 д. а.).
Солоненко Ю. В. Сегментація сімейних підприємств умовах євроінтеграції України. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХV Всеукраїнської наукової конференції студентів та молодих вчених. 21-23 квітня 2015 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ, 2015. С. 182–183 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Забезпечення наступності сімейного бізнесу в Україні. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХV Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 7-9 грудня 2015 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ, 2015. С. 288–290 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Система управління сімейним бізнесом. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХVІ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 19–21 квітня 2016 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ, 2016. С. 35–37 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Сімейний бізнес Японії як відображення азіатської моделі розвитку. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці ХVІІ Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 14–16 грудня 2016 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2016. Т. 1. С. 98–100 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Вплив капіталу на стадії розвитку у сімейному бізнесі. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХVІІ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 4-6 грудня 2017 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2017. Т. 2. С. 87–90 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Комунікації в сімейному бізнесі. Стратегічні імперативи розвитку туризму та економіки в умовах глобалізації: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. 30-31 березня 2017 р., м. Запоріжжя. Запоріжжя: Просвіта, 2017. Т. 2. С. 420–422 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Український сімейний бізнес: стан, бар’єри та перспективи. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці ХVІІ Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 26-27 квітня 2017 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ, 2017. Т. 1. С. 85–87. (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Бренд як концептуальна складова успішності сімейних компаній. Конкурентоспроможність національної економіки: матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції. 5-6 жовтня 2017 р., м. Київ. Київ, 2017. С. 148–150 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Альтруїстична діяльність сімейних компаній в умовах мінливого ринкового середовища. Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня за підсумками науково-дослідної роботи за період 2015-2016 рр. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2017. Т.1. С. 32–34 (0,14 д. а.).
Солоненко Ю. В. Проблеми на шляху до адаптації світових тенденцій сімейного бізнесу в Україні. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХVІІІ Всеукраїнської наукової конференції студентів та молодих вчених. 14-16 листопада 2018 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2018. Т.1. С. 189–190 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Імідж сімейного бізнесу: сутність, принципи та основні етапи формування. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці ХVІІІ Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 24-25 квітня 2018 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2018. Т. 3. С. 89–91 (0,1 д.а.).
Солоненко Ю. В. Особливості управління бізнес-процесами у сімейному бізнесі. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці ХІХ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 23-24 квітня 2019 р., м. Вінниця. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2019. Т.3. С. 80–82 (0,1 д.а.).