Політика формування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав після 2014 р.

Автор(и)

  • А.О. Osmolovska

Ключові слова:

імідж держави; образ країни; інформаційна присутність України в медіа; інформаційний простір закордонних держав; політика формування іміджу; індикатори аналізу іміджу держави; моделі комунікацій «Держава-Регіон-Район»

Анотація

Здійснено комплексне дослідження політики формування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав. Політика формування зовнішнього іміджу держави розуміється авторкою як комплекс реальних механізмів та цілеспрямованих дій по формуванню та просуванню в інформаційному просторі сукупності уявлень (образів, асоціацій, потрактувань) про неї. Акцентовано увагу на суб’єктах і результатах такої політики. Констатовано, що за умов відсутності чи слабкості державної політики формування та просування іміджу України в інформаційному просторі закордонних держав, він все одно формується, але не Україною. Хронологічні межі дослідження обумовлені втратою контролю України над своїм інформаційним простором та процесом формування зовнішнього іміджу держави. Зміна ставлень світових політичних акторів та прикордонних держав до України після 2014 року, перетворення ключового образу держави на «територію війни» є наслідком не тільки російсько-української війни, а й загостренням системної кризи, явища ерозії влади, соціальної незахищеності населення, депривації суспільства, відсутності цілісної державної іміджевої політики.

Доведено, що потрібне коригування державної політики просування іміджу України через посилення локальних образів та загальнонаціональних цінностей, актуальних асоціацій та ідентифікацій українців. Це має бути спільна справа влади, бізнесу і громади. Ключовою тезою кваліфікаційної наукової праці є розуміння термінової активізації всіх ресурсів і стейкголдерів для коригування зовнішнього іміджу України. Дослідження апелює до громадянського сектору і бізнесу, владних інститутів, дипломатичних представництв і діаспор світу з приводу їх об’єднання заради відтворення позитивного іміджу України і українців.

Посилання

Осмоловська А.О. Сучасні тенденції та виклики щодо формування освітньої політики України. Політичне життя. 2017. № 3. С. 70–74.

Осмоловська А.О. Чинники формування образу країни на міжнародній арені. Політичне життя. 2018. № 2. С. 80–85

Осмоловська А.О. Економічна, політична та соціальна кризи Європи в XXI столітті. Політичне життя. 2019. № 2. С. 80–85.

Нагорняк Т.Л., Осмоловська А.О. Присутність України в інформаційному просторі прикордонних держав після 2014 року. Політологічний вісник КНУ імені Тараса Шевченка. 2020. Вип. 85. С. 226–236.

Osmolovska A. Tendencies of Ukraine`s Image Formation in Polish Information Space. Evropský politický a právní diskurz. Czech Republic. 2019. Iss. 6. Р. 77–82.

Осмоловська А., Погорелюк Є., Олексієнко А. Специфіка висвітлення реалізації державної політики регіонального розвитку у медіа. Evropský politický a právní diskurz. Czech Republic. 2021. Iss. 1. P. 190–198.

Осмоловська А.О. Криза Європи та її вплив на політичний імідж України: Збірка матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції "Актуальні проблеми соціальної прогностики" (м. Дніпро, 19 квітня 2019 р.) / відп. за випуск, професор В.В. Кривошеїн. Д.: Видавничо-поліграфічний дім "Формат А+", 2019. С. 92–93.

Осмоловська А.О. Світові тенденції формування інформаційного простору після 2014 року та їх вплив на Україну. Наука, освіта, суспільство: реалії, виклики, перспективи: зб. матеріалів конференції. Вінниця: ТОВ "ТВОРИ", 2019. Т 1. С. 21–23.

Осмоловська А.О. Тенденції формування образу України в зовнішньому інформаційному просторі. «Актуальні питання сучасної науки» (матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції), 5-6 червня 2020 р. Міжнародний центр науки і досліджень (Київ), 2020 р. С. 30–31.

Осмоловська А.О. Позиція України в міжнародних рейтингах як чинник формування її іміджу в зовнішньому інформаційному просторі. V Міжнародна науково-практична конференція «Інформація та соціум», 25 червня 2020 р. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2020 р. С. 29–31.

Осмоловська А.О. Особливості формування іміджу України в інформаційному дискурсі зарубіжних держав. Соціологічні дискурси: Матеріали ІV Всеукраїнської наукової конференції молодих учених (м. Дніпро, 4 грудня 2020 року). Дніпро, 2020. С. 69–71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-23

Номер

Розділ

Дисертація