Transformation of the distribution business process under the influence of global digitalization
Keywords:
digitalization; digital economy; e-commerce; sustainable development; circular economy; innovative activity; international marketing; information technology (IT); business process modeling; digital distribution; globalization; decision making; digital infrastructure; business modelAbstract
The dissertation is devoted to the problems of theoretical foundations’ deepening, methodological provisions’ refinement, and applied recommendations’ preparation for the distribution business process’ investigation, regarding the global digitalization’s impact.
In the 1st section “Theoretical and methodological foundations of the distribution transformation’s investigation in the context of global digitalization” the theoretical and methodological bases needed to study the digital distribution business process are improved. The aforementioned scientific issues cover the digital distribution’s genesis determinants definition as a category of distribution.
In the 2nd section “Analysis of the dynamics and trends in the distribution business process’ transformation under the influence of global digitalization” the algorithm for studying the impact of global digitalization on the dynamics and trends in the distribution process is improved. In particular, a great attention is paid to the examination and analysis of the reasons for the digital distribution’s advanced development.
In the 3rd section “Mechanisms for modeling the digital distribution business process’ efficiency” the author improves theoretical foundations to study the digital distribution’s impact on the countries’ sustainable development. Hence, the system of digital distribution development’s external effects on the Sustainable Development Goals achievement is determined.
References
Дубель М. В., Орєхова Т. В. Вплив процесу діджиталізації на розвиток електронної комерції в Україні. Економіка і організація управління. 2018. № 3. С. 81- 89. URL: http://jeou.donnu.edu.ua/article/view/6571. DOI: https://doi.org/10.31558/2307- 2318.2018.4.2. Особистий внесок здобувача полягає у визначенні особливостей впливу процесу діджиталізації на розвиток електронної комерції в Україні.
Дубель М., Орєхова Т. Оцінювання регіональних особливостей розвитку цифрової торгівлі у світі. Галицький економічний вісник. Т.: ТНТУ, 2020. Том 62. № 1. С. 35–43. URL: http://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/?art=786. DOI: https://doi.org/10.33108/ galicianvisnyk_tntu2020.01.035. Особистий внесок здобувача полягає у проведенні кластерного аналізу з метою виявлення особливостей регіонального розвитку цифрової торгівлі.
Дубель М. В. Особливості розвитку цифрових платформ та їх вплив на світову економіку. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2021. № 7. С. 17– 26. URL: http://www.tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/ journal/article/view/155. DOI: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.7.2.
Дубель М. В. Вплив пандемії COVID-19 на процес діджиталізації світової торгівлі. Економіка і організація управління. 2021. № 4. С. 277–288. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/view/11185. DOI: https://doi.org/10.31558/ 2307- 2318.2021.4.25.
Дубель М. В. Моделювання прогнозу розвитку міжнародної електронної комерції. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2022. № 2. Т. 1. С. 145–153. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/?p=11991. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-20.
Дубель М. Циркулярна економіка як механізм досягнення цілей сталого розвитку в умовах глобалізації та діджиталізації світової економіки. Економіка та суспільство. 2022. № 39. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/ article/view/1354. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-13.
Дубель М. В. Моделювання бізнес-процесу діяльності сервісу цифрової дистрибуції Netflix. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2022. № 42. С. 159–166. URL: http://visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/ archive/42_2022ua/30.pdf. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2022-42-28.
Дубель М. В. Особливості регіонального розвитку сервісу цифрової дистрибуції Steam. Evropský časopis ekonomiky a managementu. 2019. № 3. P. 68–73. URL: https://eujem.cz/wp-content/uploads/2019/ eujem_2019_5_3/12.pdf (Чехія).
Dubel M. Transformation of the distribution field under the digitalization process. Business Management. 2020. Т. 32. № 1. P. 86–100. URL: https://bm.unisvishtov.bg/title.asp?title=1484# (Болгарія).
Дубель М. В. Аналіз впливу цифрової економіки на суспільство. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці XVIII Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 14–16 листопада 2018 р., м. Вінниця. 2018. Т. 2. С. 250–253.
Дубель М. В., Орєхова Т. В. Зміна маркетингових комунікацій в умовах глобалізації та розвитку інтернет-технологій. Національна економіка в умовах глобалізації: тенденції, проблеми та перспективи: праці V Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 16 листопада 2018 р., м. Полтава. 2018. C. 193–194. Особистий внесок здобувача полягає у визначенні основних аспектів трансформації маркетингових комунікацій в умовах розвитку інтернет-технологій.
Дубель М. В. Трансформація особливостей маркетингової діяльності підприємства під впливом діджиталізації економіки. Ефективність підприємницької діяльності: маркетинговий аспект (EEMA KNLU 2019): праці V Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 28 березня 2019 р., м. Київ. 2019. С. 79–83.
Дубель М. В. Вплив процесу діджиталізації на економічну диференціацію країн. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці XIX Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 23–24 квітня 2019 р., м. Вінниця. 2019. Т. 1. С. 175–177.
Дубель М. В. Розгляд глобальних тенденцій розвитку цифрової дистрибуції на прикладі сервісу Steam. Наука, освіта, суспільство: реалії, виклики, перспективи: праці Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 16–17 травня 2019 р., м. Вінниця. 2019. С. 103–105. URL: http://jnos.donnu.edu.ua/article/viewFile/6518/6550.
Дубель М. В. Зміни в структурі світової економіки під впливом цифровізації. Стратегічні пріоритети трансформації економіки в умовах цифровізації: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. 29–30 жовтня 2019 р., м. Запоріжжя. 2019. С. 104–108.
Дубель М. В. Аналіз впливу цифрової економіки на суспільство. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці XIX Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 13–15 листопада 2019 р., м. Вінниця. 2019. Т. 1. С. 157–159.
Дубель М. В. Трансформація світової торгівлі під впливом процесу діджиталізації. Спеціальний випуск «Діджиталізація сучасної системи міжнародних економічних відносин»: збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції. 21 листопада 2019 р., м. Київ. 2019. URL: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ ec_n/ article/view/3779.
Дубель М. В. Трансформація особливостей маркетингової діяльності підприємства під впливом діджиталізації економіки. Ефективність підприємницької діяльності: маркетинговий аспект (EEMA KNLU 2020): праці VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 26 березня 2020 р., м. Київ. 020. С. 39–43.
Дубель М. В. Власова Т. В. Трансформація діяльності ТНК під впливом процесу діджиталізації. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці XX Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 23–24 квітня 2020 р., м. Вінниця. 2020. Т. 2. С. 66–68. Особистий внесок здобувача полягає у визначенні особливостей трансформації діяльності ТНК під впливом процесу діджиталізації.
Дубель М. В. Тенденції розвитку цифрових платформ в світовій економіці. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці XX Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 24–25 листопада 2020 р., м. Вінниця. 2020. Т. 2. С. 113–116.
Дубель М. В. Трансформація маркетингу у фінансовій сфері під впливом діджиталізації. Сучасні інструменти управління корпоративними фінансами: збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 18 листопада 2020 р., м. Київ,). 2020. С. 451–453.
Дубель М. В. Сутність та значення для світової економіки цифрових платформ. Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня Донецького національного університету імені Василя Стуса за підсумками науково-дослідної роботи за період 2019–2020 рр. 25 травня 2021 р., м. Вінниця. 2021. С. 192–194.
Дубель М. В. Аналіз особливостей глобального ринку цифрової дистрибуції. Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: праці XXІ Міжнародної наукової конференції студентів, аспірантів і молодих учених. 2–3 грудня 2021 р., м. Вінниця. 2021. Т. 2. С. 86–88.
Дубель М. В. Особливості впливу цифрової дистрибуції на досягнення Цілей сталого розвитку. Проблеми розвитку соціально-економічних систем в національній та глобальній економіці: праці XXІІ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. 18 квітня 2022 р., м. Вінниця. 2022. Т. 2. С. 106–108.