Convergent media in the Ukraine socio-cultural sphere: political aspect.

Authors

  • I. F. Novoselskyi

Keywords:

political communication; convergent media; socio-cultural sphere of Ukraine; information and communication technologies; public opinion; political culture; political participation; media sphere

Abstract

The dissertation emphasis on influence of convergent media on the Ukraine socio-cultural sphere that in the framework of political science analysis covers aspects of political identity as an individual's characteristics in specific socio-political conditions, political participation forms as a politically motivated reaction and the state of political system and political culture specific as its valuable narrative.

The author concludes that socio-cultural sphere of public relations is being constructed in the new conditions together with the institutional and procedural changes caused by the modernization processes. An online sphere deprived the usual boundaries, forms both a new personality – the user, an actor of global communication, and a new society – an audience that identifies communities, determines individual identity formation and constructs political behavior, motivations, tools of influence. The last ones are «new media». They are characterized by synthesized content which allows them to disseminate targeted influence, converging the widest possible consumers’ audience.

References

Новосельський І. Ф. Сучасні мас-медіа в інформаційних війнах: досвід України. Вісник Прикарпатського університету. Політологія. 2019. № 13. С. 230–239.

Новосельський І. Ф. Конвергенція медіа як чинник розвитку інформаційного простору України: політологічний аспект. Науковий журнал «Політикус». 2020. № 3. С. 58–64.

Новосельський І. Ф. Політико-правові засади функціонування нових медіа: світовий досвід та Україна. Актуальні проблеми політики. 2020. № 65. С. 61–67.

Новосельський І. Ф. Українські соціальні мережі: специфіка та проблеми функціонування. Науковий журнал «Політикус». 2020. № 5. С. 89–94.

Новосельський І. Ф. Нові медіа як модерний інструментарій української політики. European Political and Law Discourse. 2020. Vol. 7. Issue 2. С. 269–274.

Novoselshyi I., Marchuk V., Melnychuk V., Chorooyskyi V., Shlemkevych T. The Appointment of the History Philosophy in Comprehending Modern Civilizational Challenges in a Post-Pandemic Society. Postmodern Openings. 2020. № 1. P. 74–84.

Новосельський І. Ф. Роль соціальних медіа у виборчих технологіях. Політичні процеси сучасності: глобальний та регіональні виміри: Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. Івано-Франківськ. 2017. С. 123–126.

Новосельський І. Ф. Нові медіа як чинник розвитку інформаційного простору України. Модернізація політичної системи сучасної України: стан та перспективи розвитку: Збірник матеріалів XІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (26 грудня 2018 р.). Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля. 2019. С. 53–60.

Новосельський І. Ф. Нові конвергентні медіа як суб’єкт політичної комунікації. Сучасний рух науки: тези доп. X міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Дніпро. 2020. Т. 2. С. 99–106.

Новосельський І. Ф. Нові медіа: сучасний стан та перспективи розвитку в Україні (на прикладі соціальних мереж). Модернізація політичної системи сучасної України: стан та перспективи розвитку: Збірник матеріалів XІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (15 травня 2020 р.). Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля. 2020. С. 60–62.

Новосельський І. Ф. Вплив нових медіа на сучасну українську політику. Суспільні науки: історія, сучасний стан та перспективи досліджень: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 3-4 липня 2020 р.). Львів: ГО «Львівська фундація суспільних наук». 2020. С. 74–78.

Published

2021-04-16