Відгук 2 на дисертаційну роботу Осмоловської А.О.
Abstract
Завдання, що постають перед державою та громадянським суспільством у сфері формування іміджу держави в зовнішньому інформаційному просторі, набувають все більшої актуальності з урахуванням сучасних тенденцій поглиблення цифрової взаємодії між акторами світової політики та посиленням глобалізаційних процесів, які визначають міжнародні відносини сьогодні. Міждержавні суперечки (війни, регіональні конфлікти, міграційні кризи) нині набувають ознак гібридності та прихованого характеру через використання високотехнологічних механізмів інформаційної зброї. Країни, які мають політичні, економічні та соціальні проблеми в середині та не мають чіткої стратегії позиціонування себе на світовій арені, програють у таких напружених процесах.
За умов часткового та сегментованого контролю з боку України над власним інформаційним простором, а звідси – і неможливості чинити ефективний та проактивний опір зовнішньому деструктивному впливові, блокувати та нейтралізувати той масив недостовірної інформації (здебільшого негативної), який продукують впливові медіа-інвестори світу (як національні суверенітети, так і недержавні утворення) про українську державу, під загрозою опиняються національні інтереси держави, спільні цінності та навіть її територіальна цілісність. А системна криза, яка триває в Україні з 2014 року, та болісний пошук української ідентичності лише додають ще більшого значення досліджуваній проблематиці.
Серед тих досліджень, що присвячені питанню place-branding та іміджу держави, дослідження Осмоловської А.О. вдало поєднує в собі три рівні реалізації політики формування іміджу, а саме зовнішній, національний та регіональний (локальний). Таке комплексне бачення іміджу держави, який, на думку авторки, має поєднати вдалі образи локальних територій, автентичні цінності, історичну пам’ять, образи національних героїв, символи, які б відображали українську національну ідентичність, туристичний потенціал, економічний добробут та політичну стабільність (а політика формування іміджу держави має бути складовою всіх сфер її зовнішньополітичного курсу), було сформульовано та експериментально доведено чи не вперше.