Реалізація і захист прав суб’єктів господарювання на торговельні марки.

Autor

  • G. V. Tkachuk

Słowa kluczowe:

право на торговельну марку; об’єкти промислової власності; реалізація прав на торговельну марку; договір щодо розпоряджання майновими правами інтелектуальної власності; захист прав; порушення прав; господарсько-правова відповідальність

Abstrakt

Дисертацію присвячено дослідженню питань реалізації і захисту прав суб’єктів господарювання на торговельні марки.

У розділі 1 «Загальна характеристика реалізації і захисту прав суб’єктів господарювання на торговельні марки» досліджено зміст поняття «торговельна марка», його співвідношення з поняттям «бренд». Встановлено, що бренд – якісна характеристика (образ в свідомості споживача) товару або послуги, що впливає на споживача і спонукає його придбати такий товар або послугу. Виокремлено відмінності торговельної марки (ТМ) і бренду залежно від вимог, які ставляться до цих об’єктів, їхніх ознак, обсягу і строку правової охорони, наявності ідеї (місії), кола власників.

У розділі 2 «Реалізація прав суб’єктів господарювання на торговельні марки» виокремлюються два способи реалізації прав на торговельні марки: 1) використання торговельної марки в господарській діяльності правовласника, 2) передання прав на торговельну марку іншим особам на підставі відповідного договору. В результаті проведеного дослідження доопрацьовано поняття «використання торговельної марки суб’єктом господарювання» як способу реалізації права інтелектуальної власності на торговельну марку – вчинення суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою комплексу юридичних і фактичних дій, які пов’язані з втіленням торговельної марки в певних товарах або при наданні послуг (в рекламі, документації тощо) та введенням таких товарів до господарського обороту.

У розділі 3 «Захист прав суб’єктів господарювання на торговельні марки» досліджено порушення прав на торговельну марку і способи їх захисту. Запропоновано змінити назву правомочності, що входить до складу права на торговельну марку, «виключне право перешкоджати неправомірному використанню торговельної марки, в тому числі забороняти таке використання» на більш широке та усталене формулювання «право захищати право інтелектуальної власності на торговельну марку у разі його порушення, невизнання, оспорювання, створення загрози порушення права»

Bibliografia

Ткачук Г.В. Напрями вдосконалення законодавства України про реалізацію і захист прав на торговельні марки. Форум права. 2018. № 4. С. 95– 101. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/FP_index.htm_2018_4_9.pdf.

Ткачук Г.В. Щодо відшкодування збитків за порушення прав на торговельні марки. Часопис Київського університету права. 2018. №3. С. 222- 226.

Ткачук Г.В., Коваль І.Ф. Щодо істотних умов ліцензійного договору на використання торговельної марки. Теорія і практика інтелектуальної власності. 2019. №2. С. 31-38.

Tkachuk G.V. The Concept of a Trademark and its Function. European Reforms Bulletin. 2020. №2. P.102-106.

Ткачук Г. Щодо договорів про передання прав на торговельну марку. Economic and Law Paradigm of Modern Society. 2019. №1. С. 51-57.

Ткачук Г.В. До питання про захист прав на торговельні марки шляхом компенсації немайнової (моральної) шкоди. Господарське право та процес в умовах трансформації суспільних відносин: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 27 вересня 2018 року. – Кривий Ріг: ДЮІ МВС України, 2018. С. 237-240.

Ткачук Г.В. Зближення законодавства України про торговельні марки з правом ЄС. Правове забезпечення інтеграції України в європейський політичний, економічний, безпековий, інтелектуальний простір: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Хмельницький, 23 квітня 2019 року). За ред. О.Г. Турченко. Вінниця, Донецький національний університет імені Василя Стуса, 2019. С. 201-2017.

Ткачук Г.В. Окремі питання використання торговельних марок: Законодавство України у сфері інтелектуальної власності та його правозастосування: національні, європейські та міжнародні виміри: матеріали VIІ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених та студентів з проблем інтелектуальної власності (27 вересня 2019, м. Київ): ел. збірник. КНУ імені Т. Шевченка, НДІ інтелектуальної власності НАПрН України. К. 2019. C. 319-326.

Ткачук Г.В. Реалізація прав суб’єктів господарювання на торгівельну марку. Управління проектами. Ефективне використання результатів наукових досліджень та об’єктів інтелектуальної власності: збірник наукових праць за матеріалами ІІ Міжнародної науково-практичної інтернетконференції (10 квітня 2020 р.). НМетАУ, УКРНЕТ, НДІІВ НАПрН України, Дніпро: Юрсервіс, 2020. С. 381-385.

##submission.downloads##

Opublikowane

2020-10-21

Numer

Dział

Анотація